Kahoot til klasserommet!

Kahoot er en morsom og involverende aktivitet i klasserommet, som kan brukes alene eller i tilknytning til undervisningsopplegg. Klikk på play-knappen for å leke og lære!

Av: LOOP Miljøskole

1: Hvor mye kan du om å resirkulere kartong?

Hva har resirkulering av kartong med skogen og dyrene i skogen å gjøre?

Tid: 15 minutter
Fag: Norsk og naturfag

Besøk også Barnas skog, et univers med varierte undervisningsressurser som ønsker å gjøre barneskolebarn glad i den norske skogen. For det vi er glad i, det tar vi vare på!

2: Hvor mye kan du om panting?

Hva er en plastflaske laget av – og stemmer det at nordmenn er verdensmestere i panting?

Tid: 20 minutter
Fag: Norsk, naturfag og samfunnsfag

Lyst på mer? Her finner du to minidokumentarer og tre undervisningsopplegg om panting. Blant annet en fiks ferdig skoletime laget av fageksperter. Last ned PowerPointen og du er klar for klasserommet!

3: Hvor mye kan du om å resirkulere glass- og metallemballasje?

Hvor lenge kan en glassflaske bli liggende i naturen – og hva har makrell i tomat-boksen med regnskogen å gjøre?

Tid: 20 minutter
Fag: Norsk, naturfag og samfunnsfag

Sammen med NRK skole har vi laget en minidokumentar om glass- og metallemballasje. Du finner den, med tilhørende undervisningsopplegg og fiks ferdig skoletime, ved å klikke her.

4: Den o’ store resirkuleringsquizen!

Hva skal hvor – og hvor rent må det være? Denne Kahooten handler om mange ulike typer avfall og materialer og gir svart belte i resirkulering

Tid: 30 minutter
Fag: Norsk, naturfag og samfunnsfag

Nå som dere har fått svart belte, hva med å gå over til dette undervisningsopplegget om hvordan man lager et supert system for resirkulering hjemme?

… og enda flere Kahooter er nå under utvikling. Meld deg på nyhetsbrevet vårt (nederst til høyre) for siste nytt! Ønsker? Send oss gjerne en mail på fredrikke@loop.no.